HYBRIDITAPAHTUMAT PALVELEVAT USEAMPAA KOHDERYHMÄÄSI.
Joskus on hyvä päästä paikalle ja joskus osallistuminen etänä on toimivin, silloin hybriditapahtumat palvelevat usempaa kohderyhmääsi.
Virtuaalitapahtumat löivät itsensä läpi pandemian aikana ja niihin taisi tulla jo pieni ähkykin. Toisaalta meidän jokaisen oma ajankäyttö on tänä päivänä ehkä tarkemman tarkastelun alla kuin aikaisemmin. Tämä laittaa miettimään haluanko lähteä johonkin tapahtumaan paikan päälle ja mitä lisäarvoa siitä minulle on vai onko ohjelma sellainen, että osallistuminen virtuaalisesti toimii itselleni parhaiten.
Tapahtuman järjestäjänä saat omalle viestillesi laajemman yleisön, kun tarjoat kummankin vaihtoehdon. Silloin hybritapahtumat palvelevat useampaa kohderyhmääsi tai laajemmin tiettyä kohderyhmää.
HYBRIDITAPAHTUMAT
LIVETAPAHTUMAN JA VIRTUAALITAPAHTUMAN YHDISTELMÄÄ KUTSUTAAN HYBRIDITAPAHTUMAKSI.
Hybriditapahtumassa on suunnittelun ja tuotannon näkökulmasta hyvin erilaisia asioita mitä pitää ottaa huomioon.
Lähetystekniikka asettaa tilalle omat tarpeensa, juontajien tai tilaisuuden vetäjien toiminta on hyvin erilaista ja myös ohjelman aikataulutus ja rytmitys ei vastaa suoraan livetapahtumaa tai virtuaalitapahtumaa. Tapahtumavieraat toimivat myös hyvin erilailla näissä kahdessa eri tapahtumatyypissä.
Osallistujien aktivointi hybriditapahtumassa
Hyvin suunniteltu ja toteutettu hybriditapahtuma ottaa huomioon tasavertaisesti kaikki osallistujat. Tämä haastaakin niin sisältöjen suunnittelun kuin toteutuksenkin. Livetapahtuman striimaus linjoille ilman virtuaalisesti osallistuvan yleisön huomioimista, aktivointia ja mukana pitämistä menetät valtavan potentiaalin vaikuttamisesta.
Hybriditapahtuma voi olla henkilöstötapahtuma, asiakastilaisuus, sidosryhmätilaisuus, seminaari ja koulutus tai juhlatilaisuus.
Katso tästä Marco Groupin Pirjo Kivistön ja Unien Jarno Wuosisalon keskustelu erilaisista virtuaalitapahtumista.
Keskustelemme mielellämme kanssasi ja autamme sinua ja organisaatiotasi onnistumaan hybriditapahtumassa.
Yhteistyö on ollut mutkatonta, vaikka olisi kyse isoistakin tilaisuuksista. Olemme määritelleet hyvin väljästi perusajatuksen ja Marco Group on jatkanut siitä jalostaen idean valmiiksi paketiksi. Palvelu meille on ollut henkilökohtaista, juuri meille räätälöityä. Meitä on kuunneltu ja kuultu.
Meille tarjottiin erilaisia toteutusvaihtoehtoja tuoden esiin niiden hyvät ja huonot puolet. Toteutuksessa saimme kaiken oleellisen tiedon, mutta meitä ei tarvittu jokaisen yksityiskohdan ratkaisemiseen. Tapahtumatuottaja työskenteli itsenäisesti sovituissa raameissa ja kysyi, jos niihin tarvittiin joustoa.
Luovuus vaatii rohkeutta.
– Henri Matisse –