Juhlavuoden kokonaisuus
MITEN MUOTOILIMME BRIEFIN RATKAISUKSI
Brief
KWH Logistics – Rauanheimo
Juhlavuoden hyödyntäminen markkinoinnissa ja viestinnässä kokonaisuudessaan. Tulevaisuus keskiössä ja historia huomioiden. Tarve henkilöstötapahtuma ja asiakastilaisuus, joka on myös sidosryhmätilaisuus. Asiakastilaisuuteen haluttiin mukaan virallinen osuus, jossa olisi alan toimijoita kiinnostava ajankohtainen aihe – pääteemat määritteli asiakas. Brief sisälsi 130v markkinointivideotuotannon, jonka sisällössä näkyisi yrityksen historia ja merkkipaalut juhlavuoteen saakka.
Toteutus
Toteutuksina henkilöstöjuhla, juhlaseminaari, asiakas- ja sidosryhmäjuhla ja juhlavideo.
Tasokkaat juhlatilaisuudet toteutettiin vaativissa olosuhteissa satama-alueelle rakennettuihin juhlatelttoihin. Kohderyhmille suunnittelimme osittain saman ohjelman. Näin hyödynnettiin kustannustehokkaasti sekä esiintyjäsopimuksia että teknistä toteutusta.
Kansainväliseen yhdistettyyn asiakas- ja sidosryhmätilaisuuteen suunnittelimme ja käsikirjoitimme annetun kattoteeman sisälle kiinnostavan ajankohtaisseminaarin kansainvälisestä logistiikkaliiketoiminnasta. Keski-Pohjanmaan konservatioriossa järjestetystä seminaarista siirryttiin suoraan satamaan juhlatelttaan, jossa show & dinner –tyyliin toteutettu juhla viihdytti vieraita juhlapuheiden lomassa.
Tulokset
Asiakastilaisuuden ja henkilöstötilaisuuden osallistujamäärät ylittivät odotukset, joten teemalla ja ohjelmalla onnistuttiin luomaan huomattava kiinnostus tapahtumaa kohtaan. Rohkea ratkaisu tuoda juhlateltta keskelle satama-aluetta nosti juhlivan yrityksen profiilia sekä asiakkaiden, sidoryhmien ja henkilöstön silmissä. Henkilöstöltä saatu palaute kertoi, että usean päivän aikana juhla-alueen rakentamisen seuraaminen nostatti tunnelmaa, yhteishenkeä ja odotusta juhlaa kohtaan.
Tutustu myös portfoliosivuumme.