Lisätty todellisuus mahdollistaa brändiviestinnän monipuolisesti tapahtumassa
Virtuaalitapahtumat ja hybriditapahtumat ovat tulleet pandemian myötä arkeemme. Mutta jo ennen pandemia-aikaa hyödynnettiin erilaisia virtuaalisia elementtejä erilaisissa tapahtumissa hyvinkin monipuolisesti. Olet varmasti kohdannut ainakin joskus termit lisätty todellisuus (AR) ja virtuaalitodellisuus (VR). Mikäli termit kaipaavat kirkastusta, löytyy hyvä tiivistelmä VTT:n sivuilta. Lisätty todellisuus elävöittää tapahtumia. Ne mm. mahdollistavat brändiviestinnän monipuolisesti tapahtuman toiminnallisissa osioissa.
Toteutimme jo vuonna 2017 Suomen itsenäisyyden 100v-juhlavuonna asiakkaallemme henkilöstötapahtuman, jossa hyödynnettiin lisättyä todellisuutta juhlan alussa. Tavoitteena oli plaseerattujen pöytäkuntien jäsenten toisiinsa tutustuminen, tuoda esille yrityksen uusi innovaatio-osasto ja nostaa yli 100 vuotiaan yrityksen aikansa innovaatioita esiin.
Asiakasyrityksemme on ollut merkittävä tekijä suomalaisessa teollisuudessa ja sen innovaatiot ovat kansainvälisesti merkittäviä. Pitkä historia takaa sen, että lähtökohtaisesti samaan tarpeeseen on kehitetty aina uusia ja parempia innovaatioita alkaen 1800-luvun Suomen korven vesivoimaloista tämän päivän huipputeknisiin voimaloihin mm. Jordaniassa. Tapahtumassa tuotiin esille kehitystarinaa historiallisilla kuvilla, joihin lisätty todellisuus toi yrityksen tämän päivän huippusaavutukset. Tapahtumarakenteen elävöittämiseksi lisätyn todellisuuden ja historianäyttelyn kombinaatio oli toteutettu osallistumiseen innostavaksi seikkailuteemaksi: vieraat etsivät galleriamaisesti somistetusta juhlatilasta ujoa juhlahenkeä, jotta juhla saatiin vauhtiin.
Wanhan Sataman juhlavat tilat olivat täydellinen paikka tälle historiaa ja tulevaisuutta yhdistäneelle juhlalle.
Haluatko sinä tietää miten lisätty todellisuus elävöittää tapahtumia myös sinulle? Autamme mielellämme!